به مدد انتشار الکترونیکی و سرویسهای نوین اطلاع رسانی ، هر روزه فعالیتهای اقتصادی از تنوع بیشتری برخوردار شده و دارای امکانات بیشتری میگردند .
کسب و کار الکترونیکی ، تجارت الکترونیکی و ... اگر بپذیریم که هر فعالیت اقتصادی مستلزم تبلیغ و جذب مشتری است ، باید قبول کنیم که فعالیتهای اقتصادی، در این دوره مستلزم حضور در بین مخاطبین جدید خود که از شبکه جهانی اینترنت استفاده میکنند ، است . تبلیغ در وب سایت ها از اصلی ترین راههای حضور در بازار جهانی و رو به رشذ اینترنت است
فقط کافی است تبلیغات را در اینترنت با تبلیغ در روزنامه ها و مجلات و دیگر روشهای سنتی تبلیغی مقایسه کنید . تبلیغ در رسانه های مذکور گرچه راه مناسبی برای تبلیغ است ، ولی نهایتا گستره استان و یا نهایتا کشور را در بر میگیرد ، دارای انعطاف نیست و از امکانات نوین بی بهره است .
در مقابل تبلیغ در وب سایتهای اینترنتی هم گستره محلی و هم دنیا را در بر میگیرد ، دارای انعطاف است ، امکان استفاده از فایلهای تصویری جذاب را به ارمغان می آورد و میتواند راه ارتباطی ای باشد با وب سایت و یا تجارت شما بر روی اینترنت .
از دیگر خصوصیات این نوع تبلیغ میتوان به ارزان بودن تبلیغ آن اشاره کرد .